Uwiecznić ulubiony cytat bliskiej osoby, samemu przekazać coś ważnego potomności? Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio na bazie wieloletnich doświadczeń w opiece nad osobami w stanach terminalnych, stworzyło wyjątkową kampanię „Nieśmiertelne słowa”, która wzrusza i zaskakuje na wielu płaszczyznach. Jednym z jej elementów było stworzenie specjalnego fontu – Hospitium. W jaki sposób litery mogły stać się częścią akcji marketingowej?
Kampania „Nieśmiertelne słowa” to odważna akcja, łamiąca tabu śmierci. Puckie Hospicjum zachęca do tego, by nie bać się o niej rozmawiać. By ośmielić do tego Polaków, stworzono specjalną stronę internetową, na której można wygenerować dowolny cytat bliskiej nam osoby, który zachował się w naszej pamięci i jest dla nas ważny. Każdy
z nas z pewnością ma ulubiony cytat dziadka czy złotą radę babci. Dzięki tej kampanii możemy uwiecznić je w postaci plakatu, zakładki do książki czy grafiki na media społecznościowe. Uwieczniony cytat może też zachęcić do dyskusji i rozmowy z naszymi bliskimi o tematach ostatecznych.
Nie tylko treść grafiki jest istotna, ale także jej forma. Wygenerowany cytat zapisany jest specjalnym fontem o nazwie Hospitium, który został przygotowany dla Puckiego Hospicjum przez Mateusza Machalskiego, artystę kojarzonego między innymi ze współpracy
z najpopularniejszym raperem w Polsce – Matą.
- Krój liter w foncie Hospitium to opowieść o nieśmiertelności jako stanie zawieszenia pomiędzy życiem, a śmiercią. Forma znaków z jednej strony bazuje na tradycyjnym szeryfowym kroju, z drugiej jednak pojawiają się kontrastowe elementy przemysłowych krojów szablonowych – mówi Mateusz Machalski, autor czcionki.
Czcionka przygotowana przez Machalskiego przypomina litery wyryte na nagrobkach, które z czasem starzeją się, a z biegiem lat powoli zanikają, zostając jednak na zawsze, wyryte
w kamieniu. Podobnie jest z naszą pamięcią o tych, którzy odeszli –pamiętamy o nich na zawsze, choć z czasem niektóre wspomnienia blakną.
- Ważny wpływ na ostateczny kształt liter miał również proces erozji/zanikania liter na kamiennych tablicach. Często litery na nich są przetarte lub utraciły pierwotną formę – a jednocześnie nadal są czytelne i spełniają swoją komunikacyjną rolę. Dzięki takiemu zestawieniu otrzymaliśmy odświeżoną estetykę, która uzupełnia wizualnie ideę nieśmiertelnych cytatów – wyjaśnia Mateusz Machalski.
Galeria zdjęć z przykładowymi hasłami dostępna jest pod adresem: www.niesmiertelneslowa.pl.
Nieśmiertelny font możemy pobrać i używać do własnych tekstów lub grafik.
Akcja zorganizowana wokół „Nieśmiertelnych słów” to część kampanii zachęcającej wsparcie Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio w formule przekazywania 1,5% ze swojego rozliczenia podatkowego. Organizacje można wesprzeć, wpisując ich numer KRS: 0000231110.
Link do strony artykułu: https://cafe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/specjalny-font-jako-element-kampanii-nowatorski-pomysl-puckiego-hospicjum